După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

joi, 15 septembrie 2016

Ideile periculoase ale lui Yossi Nehushtan

Yossi Nehushtan e profesor de drept la Universitatea Keele din Marea Britanie dar promoveaza idei periculoase. E un exemplu  agresiv al secularismulul irational al zilelor noastre. Anul acesta a publicat una din cele mai anti-religioase (si am putea zice anticrestine) carti pe care, in opinia noastra, secularismul le-a produs in ultimele decenii. Titlul ei e suficient sa intelegi ideile periculoase ale acestui autor: Intolerant Religion in a Tolerant-Liberal Democracy ("Religia intoleranta si democratia tolerant-liberala") Premiza cartii e ceea ce titlul spune - religia e intoleranta prin natura ei, societatea cladita pe valori religioase (toate intolerante in opinia lui) trebuie reformata, si democratia liberala si toleranta trebuie sa interzica religiile intolerante si manifestarile "intolerante" ale religiei.
 
Cu toate ca Nuhushtan foloseste un termen larg pentru a defini religia, argumentele lui sunt focalizate asupra celor trei mari religii contemporane: crestinismul, iudaismul si islamul. Islamul Nehustan nu il cunoaste nici nu-l intelege, cu toate ca pretinde sa-l cunoasca. Iudaismul ii este cunoscut, Nehushtan fiind evreu. Dar crestinismul il cunoaste si intelege doar partial. Facem afirmatia asta pentru ca isi expune cunostintele despre crestinism din auzite, adica din ce au scris altii despre crestinism dintr-o perspectiva similara: crestinismul prin definitie e intolerant. Budismul nu e inclus in studiul lui Nehushtan pentru ca nu-l intelege si nu-l poate explica. Ca atare, inamicul numarul unu pe care se axeaza Nehushtan si asupra caruia isi focalizeaza furia lui este crestinismul.
 
Din nefericire, auzim din partea lui Nehushtan ce auzim din partea majoritatii intelectualilor occidentali privind crestinismul: Biblia e o carte intoleranta, nu un text relevat ori inspirat ori de natura divina. Pe acest argument Nuhustan isi cladesre restul ideilor. Biblia si invataturile crestine nefiind de origine divina, zice el, textele crestine codifica prejudiciile intolerante ale crestinilor. De aceea cretinismul traditional, in opinia lui, este intolerant si irational.
 
Ce-i de facut, se intreaba el? Pentru Nehushtan toleranta si secularismul sunt sunt valorile supreme contemporane, cele mai valoroase cunoscute in istoria umanitatii si ca atare ele trebuie protejate cu orice pret si de oricare amenintare ideologica ori tentatie subversiva. Protejarea tolerantei si secularismului impune, deci, zice el, combaterea religiilor intolerante prin masuri autoritare puse la dispozitia statului secular.
 
Nehushtan nu e timid in afirmatiile lui. Religiile intolerante, valorile religioase intolerante, libertatea de constiinta pentru persoanele religioase nu trebuie acomodate in societatea seculara. Pentru a-si construi argumentul intolerantei impotriva crestinismului si a religiei in general, Nehushtan face referinte constante la faptul ca valorile traditionale si religioase nu sunt compatibile cu valorile relovolutiei sexuale contemporane. Exemplul pe care Nehushtan il da din nou si din nou e opozitia religiei, in special al crestinsimului, fata de homosexualitate si practicile sexuale imorale. Asta e dovada ultima, in opinia lui, a intolerantei religiei si a crestinismului. In consecinta, religia nu poate fi acomodata cind e vorba de conflictele intre drepturile "minoritatilor" sexuale si religie ori crestinism. Autoritatile publice trebuie constranse sa actioneze impotriva convingerilor religioase ale functionarilor publici, si daca refuza, concedierea lor e justificata. Libertatea de constiinta a persoanelor religioase cind e vorba de avort ori eutanasie nu trebuie recunoscuta atita timp cit statul secular, in numele drepturilor omului, recunoaste avortul  ori eutanasia ca drepturi al omului.
 
Ideile lui Nehushtan sunt nu doar periculoase, ci foarte periculoase. Din fericire intelectualii, politicienii si jurnalistii care gandesc ca el sunt multi si influenti, cruciati, am putea spune, al razboiului rece al secularismului impotriva religiei si a persoanelor religioase.
 
Ideile periculoase ale lui Nehushtan sunt listate, explicit si pe intelesul tuturor, in introducerea cartii: "The main arguments of the book are, first, that illiberal intolerance should not be tolerated in a tolerant-liberal democracy; secondly, that there are meaningful, unique links between religion and intolerance, and between holding religious beliefs and holding intolerant views (and acting upon these views); thirdly, that the religiosity of a legal claim is normally a reason, although not necessarily a prevailing one, to reject that claim." ("Argumentele principale ale cartii sunt, in primul rind, ca intoleranta iliberala nu trebuie tolerata intr-o democratie tolerant- liberala; in al doilea rind, ca exista legaturi unice si semnificative intre religie si intoleranta, si intre valorile religioase si pozitiile intolerante; in al treilea rind, ca religiozitatea unei pozitii este, in mod normal, un motiv pentru a o respinge")

Material furnizat de catre Alianta Familiilor din Romania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.