După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

vineri, 7 aprilie 2017

Coaliția pentru Familie - COMUNICAT DE PRESĂ: Coaliția pentru Familie solicită Parlamentului să respingă cererea de consultare a Comisiei de la Veneția și să reia procedurile de adoptare a legii de revizuire a Constituției

Cu privire la scrisoarea remisă ieri, 6 aprilie, de un grup de ONG-uri auto-intitulat „Coaliția antidiscriminare”, adresată Președintelui României și președinților celor două Camere ale Parlamentului prin care se cere consultarea Comisiei de la Veneția pentru Democrație prin Lege, Coaliția pentru Familie, reprezentant al celor 3 milioane de semnatari ai propunerii legislative de revizuire a art. 48(1) din Constituție, comunică următoarele:
  1. Consultarea Comisiei de la Veneția este redundantă și tergiversează și mai mult procesul democratic.
Comisia s-a pronunțat deja, recent, asupra unor inițiative similare, a căror legalitate a confirmat-o. Solicitarea unei opinii adiționale nu ar face decât să tergiverseze și să obstrucționeze procesul democratic, deja foarte întârziat.
Comisia de la Veneția a fost consultată de 3 ori cu privire la revizuiri constituționale similare cu cea propusă prin inițiativa cetățenilor români. Atât Comisia, cât și Comitetul de Miniștri, ambele, organisme ale Consiliului Europei, au decis că protecția constituțională acordată căsătoriei ca uniune liber consimțită între un bărbat și o femeie în Croația, Macedonia și Ungaria este în conformitate cu normele europene[1].
Întrucât obiectul inițiativei legislative a cetățenilor români îl face exclusiv clarificarea definiției căsătoriei, în sensul precizării exprese a faptului că soții pot fi doar doi și doar un bărbat și o femeie, Comisia de la Veneția nu poate răspunde altceva decât a făcut-o anterior.
2. Observăm că ONG-urile semnatare pun sub semnul întrebării analiza asupra legalității inițiativei, făcută de Curtea Constituțională a României.
Sesizată conform legii, Curtea Constituțională a avizat favorabil, în mod unanim, inițiativa cetățenilor, prin decizia din 20 iulie 2016.
Odată cu avizul Curții Constituționale, decizia aparține exclusiv Parlamentului și națiunii române. Responsabilitatea ce revine Parlamentului în acest sens este clară și nu poate fi eludată în nici un fel, cu atât mai puțin prin consultarea Comisiei de la Veneția.

3. „Coaliția antidiscriminare” continuă să facă uz de cuvinte și expresii voit manipulatoare, precum „redefinirea familiei” sau „restrângerea definiției familiei” atunci când se referă la inițiativa cetățenilor de revizuire a Constituției.
Reamintim că definiția pe care o propunem spre a fi înscrisă în Constituție este definiția curentă a familiei din legislația românească, mai exact din Codul Civil, unica modificare urmând a surveni în prima teză a aliniatului 1 din articolul 48, respectiv clarificarea faptului că soții nu pot fi decât doi și de sexe biologice opuse[2].
Nu poate, deci, fi vorba despre nicio redefinire sau restrângere! Dimpotrivă, ONG-urile oponente inițiativei cetățenești a Coaliției pentru Familie sunt cele care urmăresc redefinirea familiei într-un mod complet străin de conotația socială, istorică și culturală românească a termenului, având în vedere scopul lor declarat de a legifera așa-zisa „căsătorie între persoane de același sex”.
De asemenea, conflictul de competențe și viciile procedurale invocate în scrisoarea „Coaliției antidiscriminare” nu au absolut nicio legătură cu fondul inițiativei legislative și nici cu legalitatea acesteia, opinia Comisiei de la Veneția neputând în niciun fel să fie utilă pentru rezolvarea acestora.
În aceste condiții, solicitarea de consultare a Comisiei de la Veneția nu poate fi decât o încercare disperată de a obstrucționa procesul democratic prin amânarea adoptării de către Parlament a propunerii legislative și subsecvent a referendumului național ce va urma.

Pentru aceste motive, solicităm Parlamentului României să respingă pretenția de consultare a Comisiei de la Veneția și să reia cu celeritate procedurile parlamentare de adoptare a propunerii legislative inițiate cu sprijinul celor cca. 3 milioane de cetățeni români cu drept de vot.

_____
[1] Committee of Ministers, Reply to Written Question No 647 (Doc. 13369),  Prohibition of same sex Marriage in Croatia (24 March 2014), European Commission for Democracy Through Law (Venice Commission), Opinion No 621/2011 (2 August 2011) on the New Constitution of Hungary and Opinion No 779/2014 (13 October 2014), Opinion on the Seven Amendments to the Constitution of  Former Yugoslav Republic of Macedonia (13 October 2014).
[2]  „Propunerea de modificare a art. 48 alin.(1) din Constituţie se referă exclusiv la dreptul la căsătorie și relațiile de familie ce rezultă din căsătorie. Alte drepturi fundamentale […] nu sunt puse în discuţie de iniţiativa de revizuire.” (para. 44 din Decizia nr. 580/2016 a Curții Constituționale privind inițiativa cetățenilor de revizuire a Constituției)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.