După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

miercuri, 1 noiembrie 2017

PROIECTUL DE LEGE TOTALITAR AL PODEMOS care ar putea transforma SPANIA într-un LAGAR GAY DE CONCENTRARE 🔴 Obligativitatea ideologiei LGBT, impusă în ȘCOLI, SPITALE, MASS-MEDIA, peste tot! 🔴 Proiectul conține și regula INVERSĂRII SARCINII PROBAȚIUNII, anihiland statul de drept!

Parlamentul din Spania are in vedere adoptarea unui proiect de lege al partidului de stanga PODEMOS care, sub pretextul combaterii discriminarii persoanelor LGBTQ, instituie, de drept si de facto, o ordine totalitara si de reeducare agresiva a tuturor aspectelor vietii publice si sociale, scrie Cuvantul Ortodox.ro.
Proiectul de lege, care a trecut, favorabil, de etapa preliminara, este in atentia parlamentarilor spanioli si beneficiaza de sustinerea tuturor fortelor politice, cu exceptia conservatorilor. Sansele de a fi adoptata, insa, sunt destul de mari, de vreme ce conservatorii au mai cedat, anterior, unor proiecte de lege similare.
Proiectul de lege prevede infiintarea unei agentii speciale de stat insarcinata cu misiunea dea promova ideologia LGBT in scoli, spitale, sport, locuri de munca, administratie, mass-media, evenimente publice, familie. Ca si cum nu era de ajuns, proiectul de lege instituie o regula totalitara la modul propriu: regula inversarii sarcinii probei sau a obligatiei probarii (vezi art. 74). Conform acestei reguli, sacrina de a proba intr-un litigiu nu mai tine de acuzator, ci de parat, de acuzat, care trebuie sa demonstreze ca e nevinovat. Cu alte cuvinte, prezumtia de nevinovatie este eliminata, acuzatul trebuind el sa probeze ca acuzele sunt nefondate si nu invers, asa cum a fost si este valabil intr-o ordine de drept normala!
Draftul creeaza, de fapt, un grup privilegiat care, pe langa beneficii sociale, este dotat si cu arme juridice de represiune asupra altor grupuri sociale. Amenzile pentru ceea ce legea considera discriminare sunt uriase, de zeci de mii de euro, si se pot da pentru orice imagini sau exprimari considerate ofensatoare – in special cele de pe internet.
In concret, daca va deveni lege, proiectul obliga scoala sa includa lectii despre LGBT inca din ciclul primar, obliga reeducarea profesorilor cu privire la homosexualitate si transsexualitate, precum si la familia LGBT, obliga editarea de materiale didactice care sa puna intr-o lumina pozitiva personaje gay. 
Vor fi acordate beneficii materiale, constand in diferite inlesniri fiscale, angajatorilor care angajeaza sau promoveaza persoane LGBT. 
In ceea ce priveste serviciile sanitare, se mentioneaza garantarea tratamentului chirurgical si hormonal inclusiv minorilor.
PODEMOS este o miscare de stanga pe modelul SYRIZEI din Grecia. Exista si in Romania o organizatie care se revendica de acest nou val de miscari stangiste asa-zis alternative, DEMOS, din care fac parte multi activisti anti-Coalitia penru Familie. 
Textul integral al proiectului de lege din Spania a fost postat, de curand, pe pagina de Facebook Referendum pentru România. Postarea a fost stearsa, iar pagina a primit avertisment din partea Facebook pentru ca ar incalca regulile comunitatii (!). De asemenea, mai multi utilizatori de Facebook, printre care si liderii CpF, au reclamat ca postarile care contineau textul proiectului de lege le-au fost sterse de catre Facebook.
Redam, mai jos, proiectul de lege tradus pentru siteul Referendum pentru România. Cititi-l cu atentie, caci este vorba despre lumea in care ne putem trezi maine, descoperind ca nu e un cosmar, ci o realitate. Iar intr-o lume guvernata de o astfel de lege, proiectul de referendum al CpF ar trece drept ”infractiune foarte grava”, ar fi amendabila cu zeci de mii de euro, iar cei implicati ar suferi repercusiuni drastice pe plan social. 


CAMERA DEPUTAȚILOR
LEGISLATURA XII
SERIA B: PROPUNERILE DE LEGE pentru 12 mai 2017 nr. 1222 – pag. 1
BULETINUL OFICIAL AL ADUNĂRII GENERALE
PROIECTUL DE LEGE 122/000097
Propunere de lege împotriva discriminării pe criteriul orientării sexuale, al identității, al exprimării de genul, al particularităților sexuale, în favoarea egalității sociale pentru lesbiene, homosexuali, bisexuali, transsexuali și persoane hermafrodite.
Prezentată de Grupul Parlamentar Unidos Podemos (Uniți Putem)-En Comu Podem-En Marea
STRUCTURA LEGII
TITLU PRELIMINAR: Dispoziții generale
TITLUL I. Capitolul I. Organizare administrativă.
TITLUL II. Politici publice privind garantarea egalității sociale și nediscriminarea persoanelor LGTBI pe criteriul orientării sexuale, al identității sau exprimării de gen sau al particularităților sexuale.
Capitolul II. Despre protecția socială
Capitolul III. Măsuri în Sectorul sănătății publice
Capitolul IV. Măsuri în Mediul familial
Capitolul V.  Despre violența în interiorul genului
Capitolul Vi. Despre administrarea justiției și protecția legală
Capitolul VII. Măsuri în sectorul Educației
Capitolul VIII. Măsuri în domeniul muncii
Capitolul IX. Măsuri privind copiii și tinerii
Capitolul X. Măsuri în domensiul divertismentului, culturii, educației, activităților de relaxare și sportive
Capitolul XI. Despre recunoașterea drepturilor
Capitolul XII. Centrul Național pentru Memoria LGTBI.
Capitolul XIII. Despre azil și măsuri de cooperare internațională
Capitolul XIV. Despre comunicații și media
Capitolul XV. Ordine publică și deprivarea de libertate
Capitolul XVI. Despre Forțele Armate
Capitolul XVII. Despre administrația publică
Capitolul XVIII. Despre trans-identitate și inter-sexualitate
Capitolul XIX. Norme privind încălcarea drepturilor și penalități
Dispoziții adiționale
Dispoziții derogatorii
Dispoziții finale

Articolul 1. Scopul

  1. Scopul acestei legi este să stabilească și să reglementeze principiile, măsurile și resursele ce vor garanta deplin dreptul la egalitate efectivă și reală pentru homosexuali, lesbiene, bisexuali, transsexuali, persoane cu identitate de gen diferită și hermafrodiți, precum și pentru urmașii acestora, prin prevenirea, corectarea și eliminarea tuturor discriminărilor pe criterii de orientare sexuală, expresie și identitate de gen, particularități sexuale, în sectoarele publice și private, la orice vârstă, în sfera privată și publică, precum și la locul de muncă, în mediul social, economic, cultural, al sănătății și educației.
  2. Obiectivul acestei legi este să stabilească și să reglementeze condiții adecvate pentru ca drepturile lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor, transsexualilor, persoanelor cu identitate diferită de gen și hermafrodiților, precum și ale urmașilor acestora sau ale grupurilor în care se integrează, să fie reale și efective; să faciliteze participarea și reprezentativitatea în toatea sferele vieții sociale și să contribuie la depășirea stereotipurilor ce afectează negativ percepția socială a acestor grupuri de persoane.

Articolul 2. Domeniul de aplicare

  1. Această lege se va aplica oricărei persoane fizice și juridice, din sectorul public sau privat, indiferent de statutul personal sau juridic în care se găsește persoana, fără încălcarea prevederilor legislației internaționale în vigoare, a tratatelor internaționale aplicabile în domeniu, sau a oricărei legislații în vigoare.
  2. Administrația Publică trebuie să garanteze îndeplinirea și aplicarea acestei legi, să promoveze condițiile care să o facă deplin efectivă în cadrul sferelor sale de competență.

Articolul 3. Definiții

  1. În sensul acestei legi, anumiți termeni sunt definiți după cum urmează:
  2. a) <Orientare sexuală>: Facultatea de a simți dorință, afecțiune, atracție (fizică sau afectivă) pentru o altă persoană, indiferent că e vorba de angajarea în practici sexuale cu pesoane de alt gen (orientare sexuală de natură heterosexuală), de același gen (orientare sexuală de natură homosexuală), sau indiferent de genul celeilalte persoane (orientare sexuală bisexuală).
  3. b) <Identitate de gen>: Experiența/Conștientizarea internă și individuală a propriului gen în conformitate cu modul în care persoana îl percepe, inclusiv a propriului corp sau a altor expresii ale genului, precum îmbrăcămintea, manierele și modul de exprimare. O astfel de experiență poate presupune modificarea înfățișării sau a funcțiilor corpului prin intervenții medicale și chirurgicale și de altă natură, atâta vreme cât acestea sunt alese în mod liber de persoana interesată.
  4. c) <Transsexual>: orice persoană a cărei identitate de gen nu corespunde cu genul (care i-a fost) atribuit la momentul nașterii.
  5. <Hermafroditism>: Situația în care o persoană prezintă la naștere anatomia sexuală, organe reproductive sau tipar cromozomial ce nu corespund conceptelor social stabilite de bărbat și femeie.
  6. e) <LGBTI>: Un acronim ce se referă la lesbiene, homosexuali, transsexuali, bisexuali și hermafrodiți. Urmașii persoanelor din acest grup sunt de asemenea incluși în acest grup, precum și acele persoane care nu se identifică în mod necesar ca heterosexuale sau bisexuale.
  7. f) <LGBTI-fobia>: Respingerea, repudierea, prejudicierea, discriminarea lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor, transsexualilor și persoanelor hermafrodite și identitate diferită de gen.
  8. g) <Expresia de gen>: Exteriorizarea identității de gen a unei persoane, inclusiv exprimarea identității și personalității prin limbaj, înfățișare, alegerea numelui, precum și alte forme de exprimare a atracției sexuale pentru un gen specific.
  9. h) <Realitatea identității diferite de gen>: termen global ce definește o persoană a cărei identitate de gen, expresie de gen și comportament nu se identifică din punct de vedere social cu genul cu care s-a născut. Spre deosebire de transsexuali, aceste persoane nu au o identitate de gen binară și nu simt nevoia să își ajusteze/conformeze identitatea și așteptările sociale. Acest termen se referă la cei care se identifică pe sine ca travestiți, poponari, ciudați sexuali, regine sau alte genuri definite non-normative.
  10. i) ) <Persoane cis-sexuale>: Acele persoane care se identifică pe sine cu genul ce le-a fost atribuit la naștere.
  11. j) <Copii sau persoane cu un comportament de gen non-normativ>: Minori (sau oricine, de orice vârstă) al căror comportament, mod de a se îmbrăca, mod de a se identifica pe sine, etc., nu corespunde așteptărilor culturale de la genul care le-a fost atribuit. Aceștia pot fi transsexuali sau cu identitate diferită de gen, dar nu obligatoriu.
  12. k) <Familii LGBTI>: homosexuali, lesbiene, transsexuali, bisexuali, hermafrodiți având copii sau minori în custodie. Aceștia sunt incluși în colectivul LGBTI și sunt susceptibili să li se aplice discriminări similare.

Articolul 7.3 Principii de bază/directoare în sectorul Sănătății

  1. b) Nimeni nu va fi obligat să se supună unui tratament, unei proceduri medicale sau unui examen psihologic care îi limitează libertatea de a-și determina propiriul gen. Serviciile medicale oferite transsexualilor sau persoanelor cu identitate diferită de gen nu se vor acorda sub eticheta patologiilor și se bazează pe principiile codeciziei și a consimțământului informat.
  2. c) Orice profesionist care oferă servicii medicale în sectorul public e obligat să ofere egalitate de tratament persoanelor LGBTI.
  3. d) Terapiile cu scopul de a inversa orientarea sexuală sau identitatea de gen a unei persoane sunt interzise, chiar dacă individul interesat sau reprezentanți săi legali și-au dat consimțământul.
  4. e) Agenția pentru Sănătate Publică va promova instruirea profesioniștilor în domeniul diversității și non-discriminării și trebuie să aibă în vedere/să țină cont de nevoile de sănătate publică spcifice persoanelor LGBTI, inclusiv de drepturile lor sexuale și reproductive. În plus, este necesară adaptarea formularelor pentru a reflecta diversitatea existentă a diversității afectiv-sexuale în cadrul genului și al familiei.

CAPITOLUL 1

Despre organizarea administrativă

Articolul 8. Agenția de Stat împotriva discriminării pe criteriile orientării sexuale, a identității de gen, a expresiei de gen și a particularităților sexuale.
  1. Agenția de Stat împotriva discriminării pe criteriile orientării sexuale, a identității de gen, a expresiei de gen și a particularităților sexuale se va constitui ca o entitate de drept public, cu propria identitate juridică și cu prerogative complete în sfera publică, privată și națională și va acționa independent fată de Administrația publică în exercitarea propriilor funcții.
2.b. Se va ghida după prevederile din propria lege și propriul statut, ce vor fi aprobate de guvern prin Decret Regal. Acest organism va avea ca obiectiv nediscriminarea persoanelor pe criteriul orientării sexuale sau a identității de gen.
  1. Funcții:
Agenția de Stat are resonsabilitatea de a iniția proceduri, din proprie decizie sau la cererea unui terț, de a inspecta, instrui, decide și executa proceduri disciplinare pentru încălcarea acestei Legi.
Agenția va colabora cu Ministerul de Finanțe, al Aprării Publice și alte organisme publice.
Agenția va redacta un consimțământ obligatoriu pentru reglementările ce vor decurge din această Lege.
Agenția este obligată să informeze cu privire la Planul Național privind tratamentul egal pentru persoanele LGBTI
Articolul 9. Comisia Interminsterială pentru politici LGBTI.
Guvernul va înființa o Comisie Interminsterială pentru politici LGBTI, cu scopul de a coordona executarea acestora în sfera politicilor LGBTI în cadrul diverselor instituții. Această Comisie va fi parte a Ministerului pentru Sănătate, Servicii Sociale și Egalitate.

CAPITOLUL III

Măsuri în sectorul Sănătății

Articolul 16. Administrația Generală a Statului și Guvernele Regionale ale diverselor Comunități Autonome ale Spaniei, prin intermediul propriilor competențe vor:
  1. a) se vor asigura că politicile privind sănătatea publică vor manifesta respect față de persoanele LGBTI și că nu vor trata afecțiunile acestora (direct sau indirect) ca și cum ar reprezenta o patologie.
  2. d) crea mecanisme de participare a persoanelor, entităților și asociațiilor LGBTI la politicile care au legătură cu sănătatea sexuală și reproductivă.
  3. e) garanta studierea, cercetarea, investigarea și dezvoltarea unor politici specifice privind sănătătatea pentru persoanele LGTBI.
  4. f) promova dintre diferitele straturi de instituții medicale pe acele instituții medicale și practici psihologice legitime și respectuoase, în niciun fel ostile în privința orientării sexuale, identității de gen, expresiei de gen și particularităților sexuale.
  5. g) recunoaște dreptul de a accesa mijloace preventive – pentru a garanta o mai mare siguranță a practicilor sexuale, a evita bolile cu transmitere sexuală și tratamentul necesar acestora – și promovează folosirea acestor mijloace.
  6. h) recunoaște dreptul la prevenire, diagnosticare corectă și tratament integrat în funcție de domeniul de aplicare al serviciilor disponibile, ținând cont de expertize, conform celor mai noi descoperiri științifice.
  7. i) include în mod expres realitatea colectivului LGTBI în campaniile de educație sexuală și prevenție a bolilor cu transmitere sexuală, cu atenție specială acordată HIV în contextul relațiilor sexuale. Vor exista campanii de informare privind profilaxia.
  8. j) garanta că profesioniștii din domeniul medical vor avea instruirea necesară și adecvată în chestiunea diversității sociale și a diversității de gen, a diversității familiale, precum și nevoile specifice ale asistenței medicale pentru persoanele LGTBI.
  9. k) crea echipe coordonate de specialiști în domeniul medical ce vor garanta tratamentul nediscriminatoriu pentru persoanele LGTBI ce sunt beneficiare ale serviciilor sistemului de sănătate publică, cu atenție specială acordată persoanelor transsexuale, cu identitate diferită de gen și hermafrodite.
  10. i) asigura că profesioniștii în domeniul asistenței medicale, care detectează o situație de violență discriminatorie exercitată împotriva unei persoane pe criteriul orientării sexuale, identității și expresiei de gen sau a particularităților sexuale, vor informa despre aceasta autoritățile competente. În acest scop, va fi dezvoltat un protocol de acțiune.
Articolul 18. Atenție medicală acordată femeilor lesbiene și bisexualilor.
  1. Administrația Generală a Statului și Comunităților Autonome, în interiorul propriilor competențe, vor promova executarea programelor și protocoalelor specifice ce răspund nevoilor femeilor lesbiene, persoanelor bisexuale și transsexuale, în ceea ce privește sănătatea sexuală și reproductivă.
  2. Tuturor femeilor li se va garanta accesul la tehnicile de reproducere asistată în toate centrele medicale și spitalele statului spaniol ce au în compunere un departament de reproducere umană. Acesta va avea loc indiferent de orientarea sexuală, identitatea și expresia de gen a acestora.
Articolul 19. Drepturi sexuale și reproductive
i.b. Asistența medicală și ginecologică vor include, în toate cazurile, organele rezultate în urma intervențiilor medicale suferite de persoanele transsexuale și cu identitate diferită de gen.
  1. În cazul persoanelor transsexuale și cu identitate diferită de gen, ele pot avea acces la tehnnicile de înghețare ale țesutului gonadic și ale celulelor reproductive pentru a face posibilă obținerea acestora în aceleași condiții ca și ceilalți beneficiari, înainte începerii oricărui tratament care ar putea compromite capacitatea reproductivă a acestora.
Articolul 20. Principii directoare în asistența medicală  pentru persoanele transsexuale și cu identitate diferită de gen
  1. Asistența medicală se va baza pe o perspectivă non-patologică, ceea ce înseamnă că experiența transsexuală și a identității diferite de gen nu reprezintă o boală, o anomalie sau o dereglare, ci o parte a diversității umane. Personalul de asistență medicală va ține legătura cu persoana în privința dezvoltării identității pentru care persoana a optat. Orice test, exploratoriu sau psihologic menit să determine condiția unei persoane transsexuale, cu identitate diferită de gen sau orice altă practică medicală care limitează sau restricționează această libertate este interzisă.
  2. Nimeni nu va fi obligat să se supună unui tratament, unei proceduri medicale, unui examen psihologic sau psihiatric pe care nu îl dorește sau care îi limitează sau restricționează libertatea la autodeterminare a genului.
  3. continuarea asistenței medicale pentru transsexuali și persoanele cu identitate diferită de gen va include crearea unor indicatori privind urmărirea, rezultatele tratamentelor, intervențiilor care au avut loc , cu detalii asupra tehnicilor folosite, complicațiilor și reclamațiilor ce ar putea să apară, precum și a unor indicatori privind evaluarea calității asistenței medicale. Pentru a elabora aceste statistici, va fi creată o bază de date automată, al cărei autor va fi Serviciul de Asistență Medicală corespunzător, în termenii prezenți în normativele de aplicare.
Articolul 20 bis. Beneficii incluse
  1. Administrația Generală a Statului și Comunităților Autonome, în interiorul propriilor competențe vor garanta includerea, atenția și asistența în cadrul domeniului de aplicare specific serviciilor medicale pentru transsexuali și persoane cu identitate diferită de gen.
  2. În interiorul propriilor competențe, acestea vor furniza asigurare și acoperire pentru procesul de reatribuire sexuală în conformitate cu domeniul de aplicare al acestora în fiecare caz. Transsexualii și persoanele cu identitate de gen diferită care au peste 16 ani vor putea furniza propriul consimțământ informat, cu scopul de a beneficia de o reatribuire sexuală pe cale chirurgicală. Din momentul în care au ajuns la pubertate li se va permite să-și dea propriul consimțământ informat pentru a accede la tratamentul cu blockeri hormonali și la terapia de înlocuire a hormonilor.
  3. În conformitate cu propriile competențe, toate serviciile medicale vor include intervențiile necesare și existența unui număr suficient de specialiști pentru derularea procesului de tranziție, inclusiv a intervențiilor chirurgicale. În cazul minorilor, acesta va include tratamentul hormonal la debutul pubertății cu scopul de a evita dezvoltarea unor trăsături sexuale secundare indezirabile, și pe parcursul desfășurării terapiei de înlocuire a hormonilor, atunci când există dovezi că transformările corpulului nu corespund cu vârsta biologică a persoanei, cu scopul de a ajuta dezvoltarea dorită a caracteristicilor secundare.
  4. Transsexualii și persoanele cu identitate diferită de gen care doresc aceasta, vor avea acces la servicii și ajutor psihologic în cabinete de asistență primară sau orice alt serviciu specializat, fără a fi obligați să se supună unei examinări psihologice prealabile.

CAPITOLUL IV

Măsuri cu privire la mediul familial.

Articolul 24. Protejarea diversității familiale.
  1. Administrația Publică trebuie să stabilească mecanismele necesare astfel încât documentația administrativă va fi adecvată și adaptată relațiilor afectuoase ale persoanelor LGTBI și caracterului eterogen al familiei.
Articolul 25. Promovarea și susținerea familiilor LGTBI
  1. Vor fi stabilite de către Administrația Publică programe de informare, în cadrul centrelor de educație/școlilor cu scopul de a disemina/propaga diferite realități afective, de gen și de a combate discriminarea pe criterii sexuale, de identitate de gen, expresie de gen sau particularități sexuale.

CAPITOLUL VI

Despre administrarea justiției și protecția legală

  1. Guvernul și Consiliul General al Puterii Judecătorești al Comunităților Autonome, în interiorul propriilor competențe vor adopta măsurile necesare pentru asigurarea respectului față de diversitatea sexuală și de gen.
  2. Judecătorii, magistrați, consultanții juridici și avocații Administrației Judecătorească/Justiției, doctorii, legiștii, psihologii, asistenții sociali și echipele tehnice, funcționarii publici și restul personalului aflat în serviciul Administrației judecătorești, precum și agenții Forțelor de ordine vor acorda transsexualilor și persoanelor cu identitate diferită de gen, un tratament conform identității asumate.
  3. În cazul în care formularul are rubrici separate pentru fiecare gen, determinarea acestuia se va decide pe baza identității de gen asumate, spre exemplu, în cazul violenței masculine, chiar dacă procesul de rectificare a sexului nu a fost încă declarat în Registrul de stare civilă.
  4. Documentele, chestionarele și formularele ce trebuie completate trebuie redactate astfel încât să respecte diversitatea sexuală și de gen.
Articolul 32. Instruirea.
  1. Guvernul și Consiliul General al Puterii Judecătorești al Comunităților Autonome, în interiorul propriilor competențe vor asigura instruirea obligatorie și vor pune un accent special pus pe diversitatea sexuală și de gen, violența în interiorul genului, violență și infracțiunile generate de ură, care au ca mobil orientarea sexuală, identitatea de gen și particularitățile sexuale, în cadrul cursurilor organizate pentru judecători, magistrați, consultanți juridici și avocații Administrației Judecătorești/Justiției, doctori, legiști, psihologi, asistenți sociali și echipe tehnice, funcționari publici și restul personalului aflat în serviciul Administrației judecătorești, precum și agenții Forțelor de ordine ai statului.
  2. Același instructaj va fi asigurat și agenților de securitate/ordine ai serviciilor private.
  3. Consiliul General al Asociațiilor de Drept Spaniole, Consiliile Autonome ale Asociațiilor de Drept și ale Barourilor de avocați care facilitează servicii legale gratuite și asistență pentru persoanele care au fost arestate, se vor asigura că avocații care oferă aceste servicii au urmat un curs specific privind diversitatea sexuală și de gen, ceea ce va asigura o consultanță profesionale și eficientă în probleme de violență în interiorul genului și infracțiuni generate de ură.

CAPITOLUL VII

Măsuri în sectorul educației

Articolul 40. Un plan extensiv în domeniul educației și diversității
  1. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor trebui să conceapă un plan extensiv de educație, în care se va urmări implementarea non-discriminării și va fi asigurat respectul pentru diversitatea sexuală, de gen și familială, într-o manieră interdisciplinară, în toate situațiile.
  2. Pentru implementarea acestor planuri, Administrația calificată va pune la dispoziție cursuri pentru conștientizarea corpului profesoral în cadrul unor centre permanente de instruire pentru profesori. Realitatea LGTBI și diversitatea familial vor fi implementate cu regularitate în programa de studiu a acestora.
  3. Ca măsuri minime, planul extensiv va conține următoarele puncte:
  4. a) În termeni generali, pe toate nivelurile și subiectele, adoptarea de exerciții și exemple care includ diversitatea sexuală și de gen, precum și diversitatea familial.
  5. b) includerea diversității familiale în educația copiilor.
  6. c) atenție acordată diversității sexuale, de gen și familial în cadrul unor materii precum „Cunoașterea mediului înconjurător”, în ciclul primar.
  7. d) studierea istoriei mișcării LGTBI, ca subiect de studiu în ciclul gimnazial.
  8. Vor fi create și promovate programe de coordonare între sistemele sanitar, social și educațional pentru detectarea și intervenția în cazul situațiilor de risc, atunci cand este pusă în pericol dezvoltarea extensivă a minorilor cu identitate de gen diferită sau a minorilor cu exprimare de gen non-normativă.
Articolul 41. Instruirea profesorilor
  1. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor oferi o instruire care să garanteze conștientizarea și intervenția adecvată a profesioniștilor în domeniul educației, astfel încât aceștia să fie în măsură să elaboreze planuri de educație bazate pe respectful pentru diversitatea sexuală și de gen.
  2. Va fi evaluată atenția acordată diversității sexuale, de gen și familiale, în cadrul examenelor de admitere în corpul profesoral/didactic.
Articolul 42. Activități de conștientizare pe probleme de diversitate sexuală, de gen și familială, pentru tații și mamele elevilor.
Vor fi promovate seminarii și campanii de conștientizare de către centre educaționale, pe tema diversității sexuale și de gen, atât pentru elevi, cât și pentru părinți sau tutori.
Articolul 44. Dreptul la identitate sexual și de gen.
Colectivele de elevi, precum și corpul didactic și cel administrativ, care apelează la serviciile unui centru al sistemului național de educație, ale unui centru de educație – public sau subvenționat – , ale unui centru de instruire, de antrenament, sportiv, sau orice activitate de divertisment, au dreptul să:
  1. Își exteriorizeze propria identitate de gen. Înfățișarea fizică, alegerea ținutei, accesul și utilizarea facilităților respectivului centru vor fi respectate în conformitate cu genul asumat de către persoană.
  2. Își folosească în mod liber numele ales și care va fi reflectat în documentele administrative ale centrului, în special în cele care presupun expunere publică, precum sunt listele de elevi, recensămintele claselor, electorale sau ale alegerilor administrative.
Articolul 45. Material didactic cu respect pentru diversitatea sexuală, de gen și familială
  1. 1. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor garanta prezentarea unor exemple pozitive LGTBI în materialele școlare, într-o manieră care este naturală, respectuoasă și interdisciplinară în cadrul tuturor claselor și nivelurilor sistemului educațional, în conformitate cu materiile și vârstele.
  2. Librăriile școalare vor conține cărți cu teme LGTBI, potrivite elevilor de toate vârstele.
Articolul 46. Despre universități.
  1. Vor fi promovate cercetări teoretice aprofundate pe tema identității de gen sau a diversității sexuale și de gen.
  2. Vor fi create departamente specifice, dotate cu personal, spații și suficiente resurse financiare, pentru a garanta respectul pentru diversitatea sexuală și identitatea de gen în toate campusurile și spațiile universitare.
  3. Vor fi incluse în curricula oficială materii specifice și cursuri despre realitatea LGTBI.
  4. Universitățile vor instrui personalul și studenții facultăților în privința diversității sexuale și a identității de gen.

CAPITOLUL VIII

Măsuri în sectorul muncii

Articolul 49. Despre promovarea angajării persoanelor transsexuale și cu identitate diferită de gen.
  1. Vor fi prevăzute reduceri la impozite, garanții și subvenții în toate contractele de angajare care conțin anumite tipuri de criterii privind egalitatea de șanse/oportunități. Reducerile vor presupune măsuri directe, precum reduceri ale impozitului pe venit; sau măsuri indirecte, precum reducerea impozitului pe venit, dedusă la sursă, în primii 5 ani ai contractului, alături de alte măsuri.

CAPITOLUL IX

Măsuri privin copii și tinerii

Articolul 57. Va fi implementată educația privind diversitatea sexuală, de gen și familială pentru instructorii de copii și tineret.

CAPITOLUL X

Măsuri în domeniul divertismentului, culturii, petrecerii timpului liber, educației și sportului

Articolul 58. Despre cultură și divertisment
  1. Diversitatea sexuală, identitatea și expresia de gen, trebuie să reprezinte părți ale unei culturi înglobante și diverse ce apără drepturile fiecărui individ. Vor fi adoptate măsuri care să garanteze non-discriminarea pe criteriul orientării sexuale, ale identității și expresiei de gen sau al particularităților sexuale, în domeniul culturii și divertismentului.
  2. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor adopta măsuri pentru a sublinia și promova diversitatea sexuală, identitatea și expresia de gen în domeniul culturii și al divertismentului prin:
  3. a) emisiuni și producții cultural pentru toate vârstele
  4. b) competiții culturale și expoziții
  5. c) evenimente sportive
  6. d) colecții documentare
  7. e) proiecte legate de recuperarea memoriei istorice
  8. f) materiale de studiu în educație non-formală
  9. g) activități recreative și divertisment
  10. h) sărbătorirea unor date commemorative
  11. i) spectacole, festivități folclorice și tradiționale
  12. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor garanta existența unui fond documentar în biblioteci pe subiectul LGBTI, care să promoveze și să disemineze diversitatea sexuală și identitatea de gen. În bibliotecile municipale, din orașe cu peste 20 000 de locuitori existența fondurilor destinate acestui subiect va fi obligatorie și va fi reglementată de Centrul Național pentru Memoria Istorică LGBTI – instituție reglementată în cuprinsul prezentei legi.
  13. Administrația Generală a Statului, a Comunităților/Regiunilor autonome și autoritățile locale în cadrul propriilor competențe, vor adopta măsurile necesare pentru a preveni actele de discriminare pe criteriul orientării sexuale și al identității și expresiei de gen, sau al particularităților sexuale, în cadrul spectacolelor și activităților culturale.
  14. Administrația Generală a Statului, a Comunităților/Regiunilor autonome și autoritățile locale în cadrul propriilor competențe, vor promova vizibilitatea LGBTI în spațiul public, așezând monumente sau denumind străzi după aceasta.
  15. Administrația Generală a Statului, a Comunităților/Regiunilor autonome și autoritățile locale în cadrul propriilor competențe, vor promova cunoașterea și aplicarea corectă a dreptului de acces în domeniul restaurantelor și divertismentului, astfel încât acest drept nu este aplicat într-o manieră discriminatorie față de persoanele LGBTI.

CAPITOLUL XII

Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI

Articolul 62. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI
  1. Va fi creat Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI.
  2. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va fi conectat cu Sistemul național de biblioteci și Arhiva Națională de Filme
  3. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va găzdui arhive, înregistrări, documente, inclusiv audio-vizuale, ale organizațiilor LGTBI și ale sectoarelor LGTBI și documentație de Memorie Istorică, precum și istoria represiunii persoanelor LGTBI în Spania.
  4. Fondurile documentare care vor fi păstrate în Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI vor fi deschise accesului liber pentru toți cetățenii.
  5. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va promova diseminarea și activitatea de cercetare privind recuperarea Memoriei Istorice LGTBI și va publica materiale conexe acesteia.
  6. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va putea ajunge la un acord cu Ministerul Educației privind publicarea unor cărți specifice privind LGTBI.
  7. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va fi în măsură să stabilească protocoale de colaborare cu organizațiile de Memorie Istorică din Spania și cu festivalurile de film LGTBI, pe tot cuprinsul teritoriului național.

CAPITOLUL XIV

Media și Comunicațiile

Articolul 65. Tratament egal privind informațiile și comunicațiile.
  1. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor urmări, în propriile media și comunicațiile publice, precum și în cele care primesc susținere financiară sau finanțare publică din partea Administrației, conștientizarea și diseminarea și transmisiunea privind diversitatea sexuală, expresia și identitatea de gen, transmițând un conținut care va veni în ajutorul unei percepții lipsite de stereotipuri a acestui grup, precum și în ajutorul cunoașterii și difuzării nevoilor și realității persoanelor LGBTI.
  2. Recomandările privind terminologia lingvistică și expresia vor fi stabilite precum și tratamentul și utilizarea unor imagini și fotografii cu referire la orientarea sexuală, identitatea și expresia de gen.
  3. Conținutul transmisiunilor și al materialelor publicitare va fi supravegheat astfel încât acestea să fie respectuoase la adresa persoanelor LGTBI.
  4. Media și comunicațiile vor fi supravegheate astfel încât acestea să includă în programele lor pentru toate categoriile de vârstă, diversitatea orientărilor sexual, a expresiei și identitățiii de gen, inclusiv diversitatea familială LGTBI.
Articolul 66. Codul Deontologic
Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor urmări ca în codul deontologic al media și comunicațiilor proprii să fie inclusă diversitatea sexuală și de gen ce nu contravin prezentei Legi.

CAPITOLUL XV

Ordinea publică și deprivarea de libertate

Articolul 67. În sfera ordinii publice, Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor:
  1. asigura instruirea specifică obligatorie privind diversitatea sexuală și de gen, violența în interiorul genului/de gen, violența pe criteriul urii, cauzată de LGTBI-fobie, pe parcursul instruirii membrilor Corpului și Forțelor de Ordine ale Statului.
  2. urmări ca transsexualii și persoanele cu identitate diferită de gen vor primi un tratament corespunzător identității asumate, inclusiv în privința celulelor în care vor fi distribuiți. În perioada privării de libertate, continuarea tratamentului hormonal și a oricărui tratament medical trebuie garantată, și chiar a oricărui tratament pe care doresc să îl înceapă.
  3. procedurile de înregistrare și identificare pentru transsexuali și persoanele cu identitate diferită de gen va fi stabilită în conformitate cu identitatea asumată pentru a li se garanta demnitatea. Pentru persoanele care nu se identifică cu niciun gen, posibilitatea de a opta pentru un alt agent de poliție, de orice sex va fi pusă la dispoziția acestuia în timpul în care are loc intervenția poliției.
  4. documentele, formularele, chestionarele sau orice alte instanțe folosite de către Corpul și Forțele de Ordine al Statului vor respecta diversitatea sexuală și de gen.

CAPITOLUL XVI

Referitor la Forțele Armate

Articolul 68. Guvernul va garanta egalitatea reală și efectivă, precum și non-discriminarea persoanei LGBTI care face parte din Forțele Armate. Pentru a face asta, vor:
  1. garanta dreptul la intimitate al persoanelor LGTBI care fac parte din Forțele Armate.
  2. proceda, în mod obligatoriu, la acțiuni de sensibilizare cu privire la diversitatea sexuală și de gen, destinate personalului militar.
  3. introduce, în mod obligatoriu, în planificarea materialelor de instruire ale Forțelor Armatei, a diversității orientărilor sexuale și a identității de gen.
  4. garanta tuturor transsexualilor și persoanelor cu identitate diferită de gen, pe tot parcursul rămânerii lor în cadrul Forțelor Armate, inițierea sau continuarea oricărui tratament medical și hormonal, inclusive a operațiilor de reatribuire.
  5. ține sub observație modul în care sunt tratați transsexualii și hermafrodiții, și anume să primească un tratament conform identității asumate de aceștia.

CAPITOLUL XVII

Referitor la Administrația Publică

Articolul 74. Despre inversarea sarcinii probei
  1. În conformitate cu ceea ce este stabilit prin legile procedurale și normativele de reglementare ale procedurilor administrative, atunci când reclamantul sau persoana interesată susține că a fost discriminat(ă) pe criteriul orientării sexual, al identității sau expresiei de gen, sau al particularităților sexuale și formulează o suspiciune motivată, apărătorul celui acuzat de discriminare va trebui să furnizeze o justificare fundamentată, obiectivă și rezonabilă a măsurilor adoptate, pe principiul proporționalității.
  2. Faptele și suspiciunile pe temeiul cărora poate fi determinată existența discriminării pe criteriul orientării sexuale, al identității sau expresiei de gen sau al particularităților sexual, pot fi de orice natură, cu condiția să fie legale/legitime, să nu aducă prejudicii procedurilor și măsurilor luate conform regulamentelor organizației, coexistenței sau disciplinei instituțiilor sau serviciilor publice. Se poate ține, de asemenea, seama de probe statistice și teste de situație.
  3. Corpul administrativ care aplică sancțiunile, în cazul autosesizării sau la sesizarea cuiva, poate pretinde rapoarte sau opinii din partea organismelor de resort specializate în egalitatea de gen.
4 prevederile de la Secțiunea1 nu sunt aplicabile în cazul procedurilor penale și procedurilor de sancționare administrativă.

CAPITOLUL XVIII

Despre identitatea diferită de gen și hermafroditism

Articolul 77.  Fiecare persoană are dreptul la recunoașterea propriei identități determinate în mod liber și să fie tratată în conformitate cu aceasta, independent dacă a obținut sau nu recunoașterea legală a acesteia.

CAPITOLUL XIX

Reguli privind încălcarea drepturilor și penalități

Articolul 90. Regimul infracțiunilor și sancțiunilor.
  1. infracțiunile clasificate ca minore conform prezentei Legi expiră după șase luni. Cele clasificate ca serioase/grave, după un an. Iar cele clasificate ca foarte serioase/grave, după trei ani.
  2. Sancțiunile impuse în conformitate/sub acoperirea prezentei Legi expiră după trei luni, dacă sunt minore; după șase luni, dacă sunt serioase/grave; după un an, dacă sunt foarte serioase/grave.
  3. Termenul de prescripție al infracțiunii este calculat începând cu ziua imediat următoare producerii infracțiunii.
  4. Termenul de expirare al sancțiunilor este calculat din momentul în care s-a pronunțat hotărârea de impunere a sancțiunii.
Articolul 92. Procedura.
  1. Următoarele măsuri provizorii pot fi adoptate:
  2. a) anularea temporară a activităților și serviciilor
  3. b) anularea licențelor sau autorizațiilor corespunzătoare
  4. c) anularea sau interzicerea emisiunii/spectacolului public sau a activității de divertisment
  5. d) închiderea temporară a locațiilor destinate publicului prin sigilarea acestora.
  6. e) sechestrarea împrumuturilor
  7. f) poprirea preventivă a bunurilor, chiriilor, a bunurilor fungibile în bani, prin aplicarea unor prețuri corecte.
  8. g) sechestrarea, reținerea, imobilizarea proprietăților
  9. h) supravegherea și blocarea veniturilor provenite dintr-o activitate considerată ilicită și care ar trebui interzisă sau întreruptă.
  10. i) ordonarea sau constituirea unor depozite echivalente cantității creanțelor
  11. j) alte măsuri care, pentru protecția drepturilor reclamantului sunt prevăzute specific de lege sau sunt considerate necesare pentru executarea eficientă a hotărârii.
Articolul 94. Infracțiuni
  1. Infracțiunile stabilite în conformitate cu prezenta Lege sunt calificate drept minore, grave și foarte grave, conform naturii obligației încălcate și magnitudinea dreptului încălcat, atâta timp cât nu constituie o crimă.
  2. Infracțiunile minore sunt:
  3. a) Punerea în circulație, prin orice mijloace sau metode, de expresii, imagini sau conținuturi grafice de orice fel care sunt jignitoare sau degradante pe motiv de orientare sexuală, identitate sau expresie de gen sau particularități sexuale, împotriva persoanelor LGTBI sau a familiilor acestora.
  4. b) refuzul de a facilita sau refuzul parțial de a colabora la investigarea corpului de infracțiuni calificate de prezenta Lege.
  5. c) reducerea/tăierea din bunurile personale sau a proprietăților pe motivul orientării sexuale, al identității sau expresiei de gen sau a particularităților sexuale, aparținând persoanelor LGTBI sau a familiilor acestora.
  6. Infracțiunile grave sunt:
  7. b) punerea în circulație în mod repetat de expresii, imagini sau conținuturi grafice de orice fel care sunt jignitoare sau degradante, pe motiv de orientare sexuală, identitate sau expresie de gen sau particularități sexuale, împotriva persoanelor LGTBI sau a familiilor acestora.
  8. c) publicarea repetată pe internet sau în medii de socializare a unor expresii, imagini sau conținuturi grafice de orice fel, care sunt jignitoare sau degradante pentru persoanele LGTBI sau familiile acestora, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale.
  9. d) când prprietarul sau furnizorul de servicii sau societatea de informații nu îndepărtează expresiile, imaginile sau conținuturile grafice de orice fel care sunt jignitoare sau degradante, pe motiv de orientare sexuală, identitate sau expresie de gen sau particularități sexuale, din conținutul website-urilor sau mediilor de socializare virtual, atunci când existența acestora este probată.
  10. f) propagarea în mediul virtual – internet, medii de socializare – a oricărui de fel de expresie, imagine sau conținut grafic care sunt jignitoare sau degradante pentru persoanele LGTBI sau familiile acestora, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale.
  11. g) limitarea, împiedicarea, obstrucționarea de către un funcționar public sau un individ responsabil cu un serviciu public, a accesului unor persoane LGTBI sau famililor acestora, la un beneficiu la care sunt îndreptățite, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale. (complementar Articolului 511 din Codul Penal) sau impunerea unor condiții împovărătoare la muncă sau în cazul unui divertisment.
  12. h) ) limitarea, împiedicarea, obstrucționarea de către un profesionist sau întreprizător a accesului unor persoane LGTBI sau famililor acestora, la benefiici sau bunuri la care sunt îndreptățite, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale. (complementar Articolului 511 din Codul Penal) sau impunerea unor condiții împovărătoare la locul de muncă sau în cazul unui divertisment.
  13. n) producerea, folosirea sau propagarea în școlile aflate în administrația generală a statului a unor manual sau materiale educaționale care încalcă demnitatea persoanelor LGTBI.
  14. Infracțiunile foarte grave sunt:
  15. e) solicitarea prin orice mijloace sau procedure a unor acte publice care au ca obiectiv să promoveze, să încurajeze, să incite în mod direct sau indirect, la discriminare, ură sau violență împotriva persoanelor pe criteriul orientării sexuale, al identității sau expresiei de gen sau a particularităților sexuale.
  16. h) Jignirea repetată prin publicarea pe internet sau în medii de socializare a unor expresii, imagini sau conținuturi grafice de orice fel, care sunt jignitoare sau degradante pentru persoanele LGTBI sau familiile acestora, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale.
Articolul 96. Sancțiuni
1 Infracțiunile minore vor fi penalizate cu avertisment sau amendă în valoare de până la 3000 euro.
  1. infracțiunile grave vor fi penalizate cu amendă între 3001 și 20 000 euro. În plus, unele dintre următoarele pot fi impuse ca sancțiuni secundare:
  2. a) interzicerea accesului la orice fel de serviciu public aparținând Administrației, pentru o perioadă de până la un an.
  3. b) interzicerea angajării pe un post din Administrație, din cadrul organismelor sale autonome sau alte entități/instituții publice pentru o perioadă de până la un an, inclusiv un an.
  4. infracțiunile foarte grave vor fi penalizate cu o amendă cuprinsă înte 20 001 și 45 000 euro. În plus, unele dintre următoarele pot fi impuse ca sancțiuni secundare:
  5. a) închiderea activității sau a serviciilor pe o perioadă de maxim 2 ani.
  6. b) refuzul licențelor sau autorizațiilor de funcționare.
  7. c) închiderea locațiilor destinate publicului, pentru o perioadă de maxim 2 ani.
  8. d) interzicerea accesului la orice fel de asistență publică din partea Administrației, pentru o perioadă de până la 2 ani. În cazul recidivei se poate ajunge la o perioadă maximă de 5 ani.
  9. e) interzicerea angajării pe un post din Administrație, din cadrul organismelor sale autonome sau alte entități/instituții publice pentru o perioadă de până la 2 ani. În cazul recidivei se poate ajunge la o perioadă maximă de 5 ani.
  10. f) descalificare temporară pentru o perioadă de până la 2 ani de la furnizarea de servicii publice. În cazul recidivei se poate ajunge la o perioadă maximă de 5 ani.
În cazul oricărei infracțiuni, indiferent de natură, va avea loc stoparea, distrugerea, ștergerea sau dezactivarea cărților, fișierelor, documentelor, articolelor în orice fel de format, care reprezintă obiectul infracțiunii de natură administrativă stabilite prin prezenta Lege, precum și a mijloacelor prin care s-a produs infracțiunea. Atunci când crima a fost comisă prin intermediul tehnologiei informației sau comunicațiilor, se va proceda la retragere. În cazul în care s-a produs prin intermediul website-urilor sau serviciile societății informatice, conținutul la care se face referire în secțiunea anterioară a fost transmis în mod exclusiv sau în principal, accesul va fi blocat sau va fi întreruptă furnizarea accesului.
Atunci când se impun sancțiuni, dacă nu sunt foarte grave, iar persoana ultragiată consimte, sancțiunea economică va fi înlocuită cu: prestarea unei activități neremunerate în folosul societății, în domeniul social, educațional, prin atribuirea de responsabilități menite să repare prejudiciul, punându-se în slujba persoanelor vătămate prin acte de discriminare; prin participarea la un curs de conștientizare privind tratamentul egal și non-discriminarea, cu scopul de a repara prejudiciul moral produs victimelor și persoanelor afectate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.