După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

luni, 9 februarie 2015

Pastor Petru Lascău - Toronto Blessing: Rădăcinile – Mișcarea The Latter Rain (Ploaia Târzie)

Vezi și:


Prin mijlocul anilor 1940, entuziasmul și focul aprins la Azusa Street din Los Angeles, leagănul mișcării penticostale, s-a stins și oamenii au început să caute noi mișcări ale Duhului lui Dumnezeu. Se căutau semne și minuni.

Mișcarea Ploaia Târzie a început la orfelinatul și școala Sharon din North Battleford, Saskatchewan, din Canada, ca rezultatul scânteii de trezire de aici între mai mulți penticostali. Mișcarea s-a caracterizat prin multe mărturisiri de vindecări și alte manifestări miraculoase, în contrast cu decada descrisă de mulți penticostali ca o vreme de uscăciune spirituală și o lipsă a prezenței lui Dumnezeu din biserici. Adepții noii mișcări subscriau la venirea iminentă și premilenistă a Mântuitorului, precedată de o revărsare a Duhului Sfânt, în conformitate cu profeția lui Ioel care făgăduia „poaie târzie” (Ioel 2:28). Această ploaie era interpretată ca o profeție dublă din ziua Cincizecimii, din Faptele Apostolilor 2, care trebuia să se petreacă din nou, la fel ca la început înaintea venirii a doua oară a Domnului Isus Christos.

Mișcarea punea accentul pe darurile Duhului Sfânt, care trebuiau primite prin punerea mâinilor și nu prin „tarrying” (așteptare – sau ceea ce numim noi „stăruință”), „metoda” cea mai răspândită de a primi Duhul Sfânt în anii precedenți acestei treziri. Mișcarea a devenit, în paralel cu mișcarea vindecărilor divine, un component principal al trezirii de după al doilea război mondial. Cu toate că impcatul acestei treziri n-a fost la fel de mare cu cel din Azusa Street din 1906, el a vut multe puncte comune cu el și a continuat să exercite o influență deosebită asupra mișcării penticostale mondiale și mai ales să pregătească terenul mișcării charismatice din anii 60 și 70.

O influență deosebită asupra mișcării au avut-o: William M. Branham care a subliniat rolul punerii mâinilor și a vindecărilor; Franklin Hall, care punea accentul pe post și rugăciune. Ca formă de guvernare a bisericii s-a adoptat modelul Assemblies of God, care punea accentul pe autonomia bisericii locale. Ca filozofie a lucrării s-a împrumutat termenul de „lucruri noi” din Isaia 43:19.14

William Branham s-a prezentat ca profetul Ilie trimis acestei mișcări. Pe lângă aderarea la cele mai multe din crezurile lui Branham, mișcarea Ploii Târzii are următoarele doctrine particulare:

– Teologia „descoperirii fiilor lui Dumnezeu”, o extrapolare a textului biblic din Romani 8:19. Doctrina spune că acei care au primit „ungerea” (Duhul Sfânt) sunt deja descoperiți, ori „s-au manifestat deja” ca și copii ai lui Dumnezeu, au primit deja trupuri slăvite, sunt sau vor fi desăvârșiți în orice formă înaintea venirii lui Christos și vor deveni „dumnezei” în depline drepturi.

– Creștinii trebuie să cucerească și să domine lumea înaintea revenirii lui Isus (Dominion Theology). Ca mileniul să poată începe, creștinii trebuie să domine lumea. Răpirea care va veni nu este altceva decât râpirea celor răi din lume (a bisericilor confesionale). Prezența lui Christos nu este necesară în timpul miei de ani deoarece Biserica esta Trupul lui Christos, și deci Biserica este tot ceea ce are și este Christos.

– Mișcarea își propune să-i înlocuiască pe „penticostalii apostați”, pentru că ei l-au exclus pe Branham și mișcarea Ploii Târzii din sânul lor.

– Mișcarea vrea să restaureze cele cinci slujbe menționate de Pavel în Efeseni 4:11, în special slujba de apostol și profet. Branham a fost prezentat ca profetul Ilie menționat de cartea lui Maleahi.

Iată câteva nume asociate cu această mișcare: Oral Roberts, Paul Cain, William Branham, Bill Britton, George Warnock, Franklin Hall, Hohn Robert Stevens, Hatwin Bratohers, Sam Fife, Myrtle și James Beall, Earl Paulk și alții.

Articol preluat cu permisiunea autorului de aici: www.lascaupetru.wordpress.com

Vezi şi ultimele noutăţi în pagina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.